Nuuksion Taika; Liikkumisen iloa, luonnon lumoa ja tarinoiden taikaa

Nuuksion Taika toteuttaa ohjelmia joissa on liikkumisen iloa, luonnon lumoa ja tarinan taikaa. Voit tehdä muutaman tunnin retken tai viettää koko päivän Nuuksiossa. Entä jos lähdetkin matkaan jalan, kesällä kanootilla tai kickbikella, talvella lumikengillä tai potkukelkalla? Päivän voi kruunata herkullisella nuotioaterialla jossa on lisämausteena ripaus taikaa; hevosia, tarina tai shamaani…

Nuuksion Taika, Satu Selvinen

1. Mitä laatu on?

Laatu on yhdistelmä, joka koostuu tyytyväisistä asiakkaista ja henkilökunnasta.

2. Mistä erinomaisuus syntyy yrityksessänne?

Erinomaisen toiminnan syntymiseen tarvitaan asiakkaiden kuuntelua, itsearviointia sekä jatkuvaa luonnonläheistä palvelujen kehittämistä. Erinomaisuuteen kuuluvat myös kestävä kehitys, viihtyisyys ja turvallisuus.

3. Miten erinomaisuutta teillä on kehitetty?

Erinomaisuutta on kehitetty asiakaspalautteista, joiden pohjalta toimintaa on parannettu. Lisäksi yhteistyöprojektit alueen muiden yritysten sekä oppilaitosten kanssa ovat olleet oleellinen osa kehitystyötä.

4. Oletteko olleet mukana ohjatussa laatutyöskentelyssä?

Olemme parhaillaan mukana kulttuurimatkailun osaajakoulutuksessa, johon sisältyy
työskentelyä työpaikkaohjaajan kanssa.

5. Mitkä ovat laatutyöskentelyn haasteet ja edut?

Pienen yrityksen haaste on se, että joutuu tekemään kaiken itse. Tärkein etu on mahdollisuuksissa, joita ovat muiden muassa vapaus ja mahdollisuus kehittää yritystä haluamaansa suuntaan. Laatutyöskentelyn etuna on ollut myös asioiden järjestelmällinen dokumentointi.

6. Mistä edistyksestä yrityksessänne olette erityisen iloisia?

Iloa on syntynyt siitä, että asiakkaat ovat viime vuoden aikana löytäneet palvelumme. Meillä on meneillään vasta kolmas toimintavuosi. Olemme myös onnistuneet erottautumaan muista alan toimijoista. Lisäksi olemme löytäneet erinomaisia yhteistyökumppaneita.

7. Missä haluatte edelleen petrata?

Parannettavaa riittää asiakassegmenttien työstämisessä. Työnsarkaa riittää etenkin ulkomaisissa turisteissa ja sesonkivaihteluissa.

8. Voiko palveluorganisaatio toimia erinomaisesti ja olla edelläkävijä?

Voi varmasi, siihen tarvitaan luovuutta, päättäväisyyttä sekä päämäärätietoisuutta.

9. Mikä on tulevaisuuden visionne erinomaisuuden kehittämisessä?

Erinomaisuutta voi kehittää pyrkimällä vastaamaan vielä paremmin asiakkaiden tarpeisiin ja odotuksiin.

10. Minkälainen on maailman paras palveluorganisaatio?

Maailman paras palveluorganisaatio on innostava, osaava, palveleva, innovatiivinen – sellainen, joka alilupaa ja ylitoimittaa.

Lue lisää Nuuksion Taiasta