Laatutonnista selkeät ohjeet ja prosessit henkilökunnan toiminnan tueksi

Hotelli Iso-Syöte tarjoaa majoitusta jokaiseen makuun ja tarpeeseen. Hotelli Iso-Syöte ei ole vain hotelli, vaan myös safarihotelli, ainutlaatuinen kohde Lapin etelärajoilla.

Sijaintinsa vuoksi Iso-Syöte takaa kävijöilleen hämmästyttävän talvikokemuksen. Tunturin huipulta avautuu upea näkymä kaikkiin ilmansuuntiin, ympäröiviin metsiin, järviin, erämaahan. Kaikki ohjelmapalvelut - moottorikelkkasafarit, porotilavierailut, huskysafarit, lumikenkäretket, pilkkiretket, erämaailtamat ja ryhmäohjelmat - voi ostaa suoraan hotellilta.

1. Mitä laatu on?

Se on tapa toimia.

2. Mistä erinomaisuus syntyy yrityksessänne?

Erinomaisuus on sekoitus siisteyttä, loistavaa palvelua ja herkullista ruokaa toimivassa ympäristössä. Elämyspalveluissa erinomaisuuteen kuuluu tärkeänä osana turvallisuus.

3. Miten erinomaisuutta on teillä kehitetty?

Kehittäminen on vaatinut prosessien selkeyttämistä ja henkilökunnan kouluttamista.

4. Oletteko olleet mukana ohjatussa laatutyöskentelyssä?

Kyllä. Laatutonnissa ja Green DQN:ssä (Green DQN® -ohjelma on Matkailun edistämiskeskuksen, Metsähallituksen sekä Haaga-Perhon yhteistyönä syntynyt ympäristöpainotteinen laatuohjelma matkailukeskuksille ja -alueille).

5. Mitkä ovat laatutyöskentelyn haasteet ja edut?

Haasteena on ollut henkilöstön ja johdon sitouttaminen asiaan. Haasteita on riittänyt myös toimintamme sesonkiluonteisuudessa,  josta on seurauksena muun muassa henkilökunnan vaihtuvuus. Eduista päällimmäisenä nousevat selkeät ohjeet sekä prosessit, joiden avulla esimerkiksi uusilla työntekijöillä on ollut nopeampaa ja helpompaa omaksua yrityksemme toimintatavat.

6. Mistä edistyksestä yrityksessänne olette erityisen iloisia?

Positiivista edistymistä on tapahtunut toimintatapojen selkeytymisessä sekä niiden ylöskirjaamisessa. Työskentely on helpompaa nyt.

7. Missä haluatte edelleen petrata?

Kaikkea, ennen kaikkea sitoutumista tähän asiaan.

8. Voiko palveluorganisaatio toimia erinomaisesti ja olla edelläkävijä?

Tottakai.

9. Mikä on tulevaisuuden visionne erinomaisuuden kehittämisessä?

Persoonallisuus.

10. Minkälainen on maailman paras palveluorganisaatio?

Voin sanoa vain, että maailman paras palveluorganisaatio on kokonaisuus, jonka jokainen kokee omalla tavallaan.

Juha Kuukasjärvi, Jepetron / Hotelli Iso-Syöte & Safaris

Tutustu Hotelli Iso-Syötteeseen