Laadukasta vieraanvaraisuutta Pihvituvassa

Tunnelmaa, vieraanvaraisuutta ja herkullista ruokaa aivan Hiekkasärkkien sydämessä
Pihvitupa on tunnelmallinen, 60-paikkainen A la carte-ravintola jossa tarjotaan ammattitaidolla valmistettuja pihviaterioita erinomainen valikoima viinejä.

Tarja Leppilampi, Kalajoki:

1. Mitä laatu on?

Laatu on meille tyytyväisen asiakkaan tarpeiden tyydyttämistä viihtyvän henkilökunnan avulla. Laatu toteutuu myös omistajaa miellyttävällä  ja taloudellisesti kannattavalla tavalla. Laatu on myös ympäristön kunnioittamista.

2. Mistä erinomaisuus syntyy yrityksessänne?

Erinomaisuus on monen asian summa. Iskulauseitamme ovat ”kaikkien aistien herkistäjä” (Ravintola Pihvitupa) ja ”lumoudu hienoista hetkistä (Ravintola Lokkilinna). Tärkeimmät asiat ovat: korkealaatuiset ja tuoreet raaka-aineet, luonnostaan palvelualtis  ja taitava henkilökunta. Lisäksi viihtyisä miljöö on tärkeä seikka.

3. Miten erinomaisuutta teillä on kehitetty?

Erinomaisuus paranee kuuntelemalla niin asiakasta kuin henkilökuntaa. Palveluiden tuottamisessa on tärkeää kehittää uutta – kokeilla makuja  ja  toteuttaa palveluita, joita itse haluaisi aidosti kokea. Apua on myös palavereistä, asiakkaiden vieraskirjoista ja henkilökunnan koulutuksista.

4. Oletteko olleet mukana ohjatussa laatutyöskentelyssä?

Olemme aloittaneet Laatutonni-ohjelman Kalajoen matkailualueella vuonna 2009 sekä osallistuneet Green DQN -hankkeeseen (Green DQN® -ohjelma on Matkailun edistämiskeskuksen, Metsähallituksen sekä Haaga-Perhon yhteistyönä syntynyt ympäristöpainotteinen laatuohjelma matkailukeskuksille ja -alueille). Laatutyöskentelymme jatkuu Laatuverkossa.

5. Mitkä ovat laatutyöskentelyn haasteet ja edut?

Laatutyöskentelyn päällimäinen haaste on ollut omalle yritykselle tehtävä kirjallinen dokumentointi.  Etuja on valtavasti. Niistä parhaimpia ovat olleet henkilökunnan palaverien lisääntyminen,  hankkeessa mukana olleiden muiden yrittäjien tapaaminen, kirjallinen Laatukäsikirja ja henkilökunnan hyvinvointitutkimus.

6. Mistä edistyksestä yrityksessänne olette erityisen iloinen?

Ilon aiheista päällimmäisiä ovat Rotisseurs-käätymme *,  toisen ravintolan avaaminen, ympärivuotisesti kannattava ravintolan toiminnan jatkuminen ja vakituiset työntekijämme. Valoa tulevaan tuo myös poikani uravalinta. Hän lähti opiskelemaan kokiksi, joten ainakin yksi lapsista tulee toivomuksemme mukaan jatkamaan ravintoloittomme toimintaa.

7. Missä haluatte edelleen petrata?

Ravintoloidemme tunnuslauseet muistuttavat siitä, mihin pitää joka päivä terävöityä.
Pihvitupa tarjoilee tunnelmaa, vieraanvaraisuutta ja maukasta ruokaa aivan Hiekkasärkkien sydämessä. Lokkilinna puolestaan tuo aistikkuutta, lämminhenkisyyttä sekä aitoja makunautintoja luonnonkauniilla merinäköalapaikalla.

8. Voiko palveluorganisaatio toimia erinomaisesti ja olla edelläkävijä?

Kyllä.

9. Mikä on tulevaisuuden visionne erinomaisuuden kehittämisessä?

Haluamme tarjota asiakkaillemme yhden kontaktin päässä olevan kokonaisvaltaisen kokemuksen.  Verkostoituminen matkailualueen muiden yrittäjien kanssa on edellytys erinomaisuuden kasvulle.  Yrityksemme visio on  monistaa Pihvitupa-brändi johonkin vähän kauemmaksi, kenties lämpimämpään paikkaan, jossa tarkensi vanhempanakin.

10. Minkälainen on maailman paras palveluorganisaatio?

Maailman tyytyväisin vakioasiakas suosittelee tulevalle vakioasiakkallemme maailman parasta palveluamme maailman parhaimmalta ja aidolta henkilökunnaltamme sekä parasta ruokaa maailman parhaiden (aviopuolisoni) kokkien valmistamana. Lisäksi toivoisin, että henkilökuntamme pitäisi johtoa maailman parhaimpana ja kannustavimpana sekä ympäristöä kunnioittavana työntekijäryhmänä.

* (Paistinkääntäjät ry:n jäsenet kantavat järjestön tilaisuuksissa käätyjä eli kunniamerkkejä, jotka kertovat jäsenen statuksesta organisaatiossa. Harrastaja- ja ammattilaisjäsenillä sekä hallinnossa toimivilla jäsenillä on eri värisiä käätyjä.)